1. Na základe dokladu z ERP (elektronickej registračnej pokladne) zadajte do knihy Ostatných záväzkov doklad s rozpisom DPH vo výške celkového výdavku, vypnite odpočet v plnej výške, v tabuľke rozpisu DPH zadajte aj údaj Odpočet DPH vo výške Vami vypočítaného odpočtu DPH (napr. 80% DPH z PHM)
2. Na základe postupov účtovania v JU je potrebné zaevidovať tento doklad v peňažnom denníku v členení podľa § 4 ods. 6 písm. e) alebo písm. g) postupov účtovania v JU. V doklade uvádzame typ DPH neovplyvňujúci nakoľko do výpočtu DPH aj do KV budú hodnoty preberané z knihy Ostatných záväzkov.
– zároveň tento odklad je potrebné evidovať aj na priebežných položkách (v stĺpci Základ je potrebné uviesť celkovú hodnotu dokladu, v stĺpci typ vyberieme neovplyvňujúci typ DPH)
3. Pri výpise z banky zaevidujeme úhradu do knihy Ostatných záväzkov a zároveň zaúčtujeme platbu do peňažného denníka
– v stĺpci Základ je potrebné uviesť celkovú hodnotu dokladu, v stĺpci typ vyberieme neovplyvňujúci typ DPH
Zhrnutie:
- v peňažnom denníku je doklad zaúčtovaný v nákladoch (resp. jeho časť) – viď obrázok 2
- do výpočtu DPH je doklad preberaný z knihy Ostatných záväzkov – viď obrázok 1
- do kontrolného výkazu (ďalej KV) je doklad preberaný taktiež z knihy Ostatných záväzkov – viď obrázok 1 s tým, že v časti B3 KV, do stĺpcov 1 a 2 sa načítajú celkové hodnoty (100 a 20 EUR) a do stĺpca 3 je načítaná hodnota z dokladu „Odpočet DPH“ (16 EUR)
- v peňažnom denníku sú vypárované priebežné položky t.j. rozdiel je nula